Profil Rejser A/S

Et af Danmarks større rejseselskaber

Profil Rejser er et af de få 100% danskejede rejseselskaber, der siden 1982 har tilbudt rejser til det meste af verden. I dag har Profil Rejser som rejseselskab specialiseret sig i individuelle ferierejser, krydstogter, golfrejser og erhvervsgrupperejser.

Profil Individuelle Ferierejser Profil Rejser Cruise Profil Golfrejser Profil Erhvervsgrupperejser

Siden 1982, hvor rejseselskabet Profil Rejser sendte de første gæster afsted på et fly, er der sket rigtig meget i rejsebranchen og i danskernes rejsevaner. Som et rejseselskab med 37 år på bagen ligger vi inde med mangeårige erfaringer og stor viden om, hvilke risici der er forbundet med en rejse til udlandet i forhold til køb af flyrejse, indkvartering, transfer og alle de uventede ting, der kan forekomme både før og under en rejse. 

Rejseselskabet Profil Rejser

Oprindeligt solgte rejseselskabet rejser til grossistsalg, men i dag sælger Profil Rejser primært rejser til private kunder.

I 80'erne og 90'erne kom en stor del af rejseselskabets omsætning fra salg af rejser til europæiske storbyer, samt fra rejser til USA og Grønland. I første halvdel af 90'erne øgedes danskernes interesse for oversøiske destinationer, og Profil Rejser var et af de første rejseselskaber i Danmark til at udbyde færdige pakkerejser til Thailand. Destinationen blev en kæmpesucces, og Thailand er stadig den dag i dag den største destination i rejseselskabet. Se vores rejser til Thailand her

Efterhånden som danskerne søgte flere og flere oversøiske rejsemål kom også Det Indiske Ocean på rejseselskabets produktpalet med færdige pakkerejser til både Seychellerne, Mauritius og Maldiverne.

I takt med at danskerne i højere grad selv bestiller storbyferien i Europa, er Profil Rejsers fokus i Europa flyttet fra land til vand. Og rejseselskabet er i dag blandt landets absolut største udbydere af krydstogtrejser med cirka 18 rederier, der tilsammen har mere end 350 skibe på et stort antal sejlruter. 

Profil Rejser Cruise

Krydstogtrejser har været – og er fortsat – omgærdet af en række fordomme. For eksempel at krydstogter kun er for ældre mennesker, eller at man ikke kan få tiden til at gå syv dage på havet – bare for at nævne et par.  Alligevel har rejseselskabet Profil Rejser formået at få stor succes med krydstogter ved at have et varieret udbud af krydstogtrejser – både med og uden rejseleder. For rejseselskabet er sejlruter i Middelhavet og ud fra København de mest populære. Læs mere om Profil Rejser Cruise her  

Travel House – flere rejseselskaber under samme tag

I 2009 overtog Travel House Gruppen det dengang 27 år gamle rejseselskab fra den tidligere ejer og stifter Jahn Schapiro. Travel House-gruppen er i dag eneejer af rejsebureauet. Travel House er et privatejet selskab, som har engagement i flere danske rejseselskaber.
Profil Rejser beskæftiger cirka 60 ansatte og har til huse på Frederiksberg i København. Rejseselskabet er ni gange kåret som "Danmarks bedste Rejsearrangør" ved Danish Travel Awards. 
For ejerne har det siden overtagelsen i 2009 været en ambition at høre til blandt landets bedste rejsebureauer. 

Profil Rejser – et rejseselskab med fokus på kundens ønsker

En sådan målsætning opnår et rejseselskab ikke udelukkende ved at have de rigtige produkter. Det kræver også en evne til at sætte kundens egne ønsker til rejsen i centrum. Skal det være en barfodsferie eller skal middagen indtages i jakkesæt? Skal hotellet have 3, 4 eller 5 stjerner? Hvor meget betyder tidsforskellen til en given destination, osv.?  Både på Trustpilot og på rejseselskabets Net Promotor Score* har det givet positivt udslag at sætte fokus på kundeservice i købsøjeblikket og op til afrejsen.  

Rejseselskab rustet til de næste 40 år

Profil Rejser fylder snart 40 år og hører dermed til blandt landets ældste rejsebureauer. Med fokus på kundeservice og med oplevelser, sol og strand, krydstogter samt golf på vores brede produktpalet, er Profil Rejser godt rustet til de næste 40 år. 

*Net Promoter Score (NPS formlen) bruges til beregning af en virksomheds kundeloyalitet. For at komme frem til sin NPS tager man sin procentdel af promoters og trækker detractors fra. En virksomhed med 80 % promoters, 10 % passive, og 10 % detractors, har en NPS score på 70 (NPS score calculation: 80-10=70)

Tilmeld dig vores nyhedsbrev  Vores kunder siger  Bæredygtighed  Kontakt os

 

Din rejse - vores ansvar